• یلدای 98
  • بازدید از آسمان نمای دیجیتال
  • بازدید از آسمان نمای دیجیتال
نکات طلایی در تربیت فرزندان ۱۳۹۴/۱۰/۲۷

فرزندان ارزشمندترین گوهرهای والدین هستند وتربیت فرزندان مهم ترین وظیفه ای است که والدین باید انجام دهند.دراین نوشتار به برخی از نکات ارزشمند درباره ی تربیت فرزندان در خانواده  اشاره ای کوتاه داریم.

1-سرمشق خوبی برای فرزندان خود باشیم.فرزندان از والدین خود سرمشق می گیرند وبا چشمان وگوش های باز متوجه آن ها هستند وصداقت،وفاداری ،محبت،گفتار،رفتار پسندیده ،ادب و نزاکت را با سرمشق گرفتن از شما می آموزند.

2-کنترل خشم را به آنها بیاموزید و با فرزندان خود درباره ی خشم حرف بزنید وآن قدر در توصیه ی خشمگین نشدن بکوشید که ملکه ذهن آن ها شود.

3-به یکدیگر احترام بگذارید.والدین باید برای تربیت هر چه بهتر فرزندان خود به همدیگر احترام بگذارند و در حضور فرزندان نسبت به یکدیگر گلایه نکنند.

4-دوست فرزندان خود باشید .این کافی نیست که پدر ومادر باشید ،یک دوست باشید.وقتی به شما نیاز دارند دستشان را بگیرید و به آن ها قول بدهید هرجا نیاز داشت به کمک او خواهید شتافت . به او بگویید می تواند بدون توجه به اشتباهاتی که کرده روی شما حساب کند.

5-گهگاه از فرزندان خود یک قهرمان بسازید ،خواه در زمینه درس باشد یا در زمینه ورزش ویا در زمینه ی فعالیت های روزانه کاری کنید که اعتماد به نفس پیدا کند.

6-کمی از کار دست بکشید و فرصتی را صرف فرزندان خود کنید.تنها خرج فرزندان را به دوش کشیدن کافی نیست.والدین باید با فرزندان خود بازی کنند،برایش کتاب بخوانند،از او درباره ی دوستانش بپرسند،زیاد حرف نزنند وگوش شنوا داشته باشند.

7-فرزندان خود را ناز پرورده بار نیاورید.آن ها را از گزند روزگار حفظ کنید اما از حمایت بیش از اندازه هم اجتناب کنید.چون حمایت بیش از اندازه مانع رشد وترقی فرزندان شما می شود.

8-فرزندان خود را با دیگر کودکان مقایسه نکنید چون کار درستی نیست وسبب می شود تا فرزند شما اعتماد به نفسش را از دست بدهد.